Op de kant

Vandaag 1 juni zijn we op de kant gegaan. Dat doen ze hier super professioneel er is zelfs een duiker die kijkt of de banden goed onder de boot zitten zodat er niets beschadigd kan worden. De giek van de bezaan moet losgezet worden en dan hangt onze Fairy Queen in de 001 002 001 op de wal 006 op bokkenbanden, best wel spannend. Het onderwaterschip ziet er nog prima uit maar we laten haar toch afspuiten en daarna wordt ze op haar plek gezet. Er komen houten bokken tegenaan zodat ze niet om kan vallen en ze rust op haar kiel. Het is wel even wennen. We wonen nu dus op de boot terwijl ze op de kant staat. Gebruik van toilet is niet mogelijk en afwassen ook niet. We passen onze dagindeling gewoon aan. Het is stoffig en warm en daar houden we gewoon rekening mee. We staan op tijd op en doen dan de klussen die we nog voordat we naar Frankrijk vliegen willen doen. Om 14.00 uur gaan we lunchen en daarvoor lekker even het stof van ons afspoelen onder de douche. Na de lunch zoeken we onze zwemspullen bij elkaar en houden we siësta op het strand. Daarna nog een klusje, weer douchen, een broodje eten en dan naar bed. Helemaal niet verkeerd zo’n werkdag toch 🙂 . Ronald gaat 2 gaten in het onderwaterschip boren zodat 004 gaatje boren 005 aardplaatde aardplaat gemonteerd kan worden en we de SSB in gebruik kunnen gaan nemen. Het ziet er goed uit. We schuren het roerblad want daar gaan we Coppercoating op aanbrengen, de antifouling was er helemaal af terwijl we er zeker 3 lagen op hadden aangebracht. De rest van de boot gaan we wel in de antifouling zetten, hebben we mooi vergelijk wat het beste gaat werken. Aan de voorkant van het onderwaterschip zit een scheur tussen de loden kiel en de polyester hull en deze gaan we ook repareren zodat deze weer glad wordt. Ik ga aan de slag met epoxy, het is gelukkig traag hardende, met deze temperaturen niet onbelangrijk 🙂 . Maar na een uur was er nog niets hard en liep het epoxy langs de kiel naar beneden, euh hoe kan dat nu weer. Erg irritant. Ronald kwam met de oplossing, ik had twee flessen met epoxy gemengd en niet de harder erbij gedaan, wat een sufferd ben ik toch. Ronald stelde voor dat we een cursus zouden gaan volgen, tja niet het juiste moment om dat voor te stellen. Gaan we echt niet doen hoor, riep ik. Volgende keer gewoon beter opletten. Donderdag 4 juni is onze reisdag. Om 8.00 uur met de bus naar Almeria, daar ontbijten en overstappen op de bus naar Malaga. Dit is een Suprabus met gereserveerde plaatsen en wifi aan boord. De reis met de bus duurt 3 uur en 45 minuten en we krijgen een tasje met water en een cakeje voor onderweg. De bus is luxer dan het vliegtuig, met een stoel die in ruststand gezet kan worden en een voetenbankje dat helemaal omhoog 007 ontbijtje bestellen 002 in de buskan. Geweldig. Op het vliegveld gaan we uitgebreid lunchen, we moeten 4 uur wachten voordat we kunnen boarden. Als we om 20.00 uur aankomen in Marseille komen pa en ma net aanrijden, RyanAir heeft een kwartiertje van de vliegtijd afgesnoept. In St. Bonnet nog even kletsen bij een goed glas wijn en lekker naar bedje toe. Een weekje vakantie in zuid Frankrijk is het voor ons, verwend worden door pa en ma, 003 kano 1 003 kano lunchbeetje in de zon zitten, beetje helpen met de tuin en een kano tochtje, het leven van een globetrotteur is zo slecht nog niet. En deze ochtend, donderdag 11 juni, krijgen we een mail van Alberto met de voortgang van de motor. De motor is al uit het schip gehaald en de nieuwe steunbalken zijn ook al gemaakt, de snelheid zit er in. Een hele geruststelling. Morgen gaan we alweer naar Nederland, we hebben al wat zon opgestuurd zodat het niet te veel afkicken is 🙂 . Ook in Frankrijk zitten de temperaturen boven de 30 graden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *