Nieuwe motor

Palma is leuk en we zwerven wat in de stad rond. Lekker mensen kijken, naar de markt en natuurlijk naar de Corte Ingles, we hebben niets nodig maar beetje rondsnuffelen en er blijft toch een korte broek plakken. Palma is verder redelijk duur, de haven, we zijn nu in laag seizoen, kost € 60,= per nacht, in hoogseizoen maal 3, wil je daar echt niet liggen. Zaterdag de 16e kijken we het onderdeel van de motor na waarvan we hopen dat, dat het euvel is waardoor het olieverbruik zo hoog is en de olie druk wegvalt. Helaas, het onderdeel is goed en we besluiten om de oude motor, 38 jaar oud, te vervangen. Maar waar ……, de eilanden vallen af,

Dag Palma

Dag Palma

Even bijkomen met een lekker beat van het strand

Even bijkomen met een lekker beat van het strand

hier is alles extra duur, het wordt dus het vaste land van Spanje. We besluiten dan ook om via Ibiza naar Aguadulce te gaan. Hier zijn we al eerder geweest en we weten dat er voldoende mensen Engels spreken en dat de kraan het gewicht van onze boot, toch zo’n 19 ton aankan. De boot moet op de kant, dat ligt in het centrum en ook belangrijk in de buurt van de sanitaire ruimte. We kunnen dus op de boot blijven wonen als hij op de kant staat, scheelt toch weer in de kosten. Zondag 17 mei vertrekken we naar Ibiza, er wordt geen wind voorspeld, dus je snapt het al, we hebben wind en kunnen heerlijk zeilen. Wat een genot, geen geronk van de motor, geen olie bijvullen elke 8 uur en als we zeilen gaan we ook nog sneller dan op de motor. We blijven een dag voor anker aan de onderkant van Ibiza liggen en gaan dan weer verder. Natuurlijk met een top weer window. Eerder iets meer wind dan we willen maar …….. we snappen er niets van geen wind, ook via de marifoon wordt windkracht 4-5 voorspeld met uitschieters naar 6, meteo france.com geeft het aan en ook de gribs, we snappen er niets van. 15-5-15 probleempjeHet zal wel, op de motor tuffen we dan ook richting het zuiden, we zeilen ongeveer 8 uur van de in totaal 46 uur en gieten dus in totaal 2,5 liter olie in de motor. Het motortje houdt het gelukkig netjes vol en we komen vrijdag ochtend de 21ste aan in Aguadulce. Na een paar uur komen de mannen van Volvo Penta al aan boord om de gegevens op te nemen om een offerte te maken. Het is hier gelukkig nog rustig, het seizoen begint pas op 1 juni ???? 🙂 dus binnen een week of 6 zou het moeten lukken om een nieuwe motor in te bouwen. Maandag horen we meer, maar als het meezit, hebben wij begin juli al onze nieuwe motor. 15-5-24 pilotDat wordt nieuwe plannen maken en een kluslijst maken, nog een weekje naar Frankrijk en een weekje naar Nederland want het kan zomaar zijn dat we deze winter de oversteek naar de Carieb gaan maken, maar met een zeilboot weet je nooit. Wat zeker is dat we dit jaar niet in Griekenland zitten, jammer jongens. De pilot, ongebruikt, kan in de verkoop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *